Η απόφαση της κατασκευής μιας μονάδας υγροποίησης φυσικού αερίου είναι ένα δείγμα των αποτελεσμάτων της υψηλής στρατηγικής στην Κύπρο. Μόνο και μόνο η ύπαρξη του κοιτάσματος Αφροδίτη (7TCF) και του κοιτάσματος Leviathan (16TCF), όχι μόνο υποστηρίζει αυτήν την απόφαση, αλλά και την δικαιολογεί. Βέβαια, πρέπει να υπάρχει και η σχετική συμφωνία μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ, η οποία όμως είναι αναμενόμενη για γεωπολιτικούς λόγους. Η στρατηγική επένδυση είναι της τάξης των 10δις, αλλά έχει νόημα διότι ο σταθμός θα μπορεί να παράγει σε πρώτη φάση 5mtpa και σε δεύτερη το διπλάσιο. Σημασία έχει ο σύνδεσμος με την αγορά του LNG, η οποία είναι μια ανερχόμενη αγορά. Σε παγκόσμιο επίπεδο έχουμε 27 εγκαταστάσεις υγροποίησης σε 18 χώρες, αλλά και 90 σταθμούς αεριοποίησης σε 25 χώρες. Για την εφαρμογή αυτής της υψηλής στρατηγικής, το CNG μπορεί να λειτουργήσει ως ενδιάμεσο που μπορεί να εξασφαλίσει ένα σταθερό εισόδημα για τη χρηματοδότηση των υποδομών των εγκαταστάσεων υγροποίησης LNG. Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο είναι η βέλτιστη λύση για πωλήσεις σχετικά μικρών ποσοτήτων σε σχετικά μικρές αποστάσεις...
Το πλαίσιο κατασκευής χρειάζεται δύο φορές λιγότερο χρόνο. Το CNG είναι συμπιεσμένο κατά 250 φορές και μπορεί να μπει άμεσα στο δίκτυο δίχως να απαιτεί σταθμούς υγροποίησης και αεριοποίησης. Μια επένδυση τέτοιου τύπου από την Κύπρο θα μπορούσε να προσφέρει στην Ελλάδα και ειδικά στα νησιά μας τη δυνατότητα ενός καυσίμου πιο φθηνού και πιο καθαρού. Ο συνδυασμός θα αποτελέσει μεγάλο όφελος για τον ελληνισμό. Επίσης πρέπει να φανταστούμε ότι αυτή η μεθοδολογία ανοίγει το όραμα και για την μελλοντική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων που βρίσκονται νότια της Κρήτης. Για ακριβώς αυτόν το λόγο πρέπει να προχωρήσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα σε σεισμικές έρευνες 3D, για να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα της περιοχής και μετά να προσελκύσουμε ευκολότερα στρατηγικούς επενδυτές για κοινοπραξίες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση συνδυάζεται με τη μελλοντική κατασκευή ενός αγωγού που θα συνδέει το Ισραήλ και την Κύπρο με την Ελλάδα για την τροφοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε κάθε περίπτωση το στρατηγικό ενδιάμεσο που αποτελεί το CNG βοηθά το όλο πλαίσιο με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Και γι’ αυτό το λόγο η ύπαρξη κρατικής εταιρείας υδρογονανθράκων τόσο από την Κύπρο όσο και από την Ελλάδα είναι απαραίτητη. Πρέπει λοιπόν να εξετάσουμε προσεκτικά τους βραχυπρόθεσμούς μας και μεσοπρόθεσμούς μας στόχους, έτσι ώστε να συμβαδίζουν με τους μακροπρόθεσμούς μας στόχους και βέβαια να τους υποστηρίζουν επί του πρακτέου. Πρέπει, λοιπόν, και στην Κύπρο και στην Ελλάδα να δώσουμε έμφαση στο CNG λόγω των γνωστών του ιδιοτήτων που θα επιτρέψουν και στις δυο μας χώρες να εξοικονομήσουν χρήματα σε μια περίοδο, όπου οι οικονομικές πιέσεις το απαιτούν, πράγμα το οποίο σημαίνει πρακτικά ότι θα βοηθήσουμε τους λαούς μας να μην υποστούν το βάρος που αντέχουν τόσο καιρό. Το CNG είναι ενδιάμεσο υψηλής στρατηγικής, η οποία βασίζεται στο μέγεθος των κοιτασμάτων στη Νότια Κρήτη, τα οποία είναι ανάλογα με αυτά του συνόλου των οικοπέδων του δεύτερου γύρου αδειοδότησης στην Κύπρο. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε ότι θα παίξουν ένα σημαντικό ρόλο τα νησιά μας για τη φάση εκκίνησης, διότι πρέπει να αντιληφθούμε ότι η εξοικονόμηση μόνο με αυτά είναι ήδη σημαντική και ανάλογη με τον προϋπολογισμό της Ελλάδας.
Το πλαίσιο κατασκευής χρειάζεται δύο φορές λιγότερο χρόνο. Το CNG είναι συμπιεσμένο κατά 250 φορές και μπορεί να μπει άμεσα στο δίκτυο δίχως να απαιτεί σταθμούς υγροποίησης και αεριοποίησης. Μια επένδυση τέτοιου τύπου από την Κύπρο θα μπορούσε να προσφέρει στην Ελλάδα και ειδικά στα νησιά μας τη δυνατότητα ενός καυσίμου πιο φθηνού και πιο καθαρού. Ο συνδυασμός θα αποτελέσει μεγάλο όφελος για τον ελληνισμό. Επίσης πρέπει να φανταστούμε ότι αυτή η μεθοδολογία ανοίγει το όραμα και για την μελλοντική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων που βρίσκονται νότια της Κρήτης. Για ακριβώς αυτόν το λόγο πρέπει να προχωρήσουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα σε σεισμικές έρευνες 3D, για να έχουμε μια ξεκάθαρη εικόνα της περιοχής και μετά να προσελκύσουμε ευκολότερα στρατηγικούς επενδυτές για κοινοπραξίες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση συνδυάζεται με τη μελλοντική κατασκευή ενός αγωγού που θα συνδέει το Ισραήλ και την Κύπρο με την Ελλάδα για την τροφοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε κάθε περίπτωση το στρατηγικό ενδιάμεσο που αποτελεί το CNG βοηθά το όλο πλαίσιο με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Και γι’ αυτό το λόγο η ύπαρξη κρατικής εταιρείας υδρογονανθράκων τόσο από την Κύπρο όσο και από την Ελλάδα είναι απαραίτητη. Πρέπει λοιπόν να εξετάσουμε προσεκτικά τους βραχυπρόθεσμούς μας και μεσοπρόθεσμούς μας στόχους, έτσι ώστε να συμβαδίζουν με τους μακροπρόθεσμούς μας στόχους και βέβαια να τους υποστηρίζουν επί του πρακτέου. Πρέπει, λοιπόν, και στην Κύπρο και στην Ελλάδα να δώσουμε έμφαση στο CNG λόγω των γνωστών του ιδιοτήτων που θα επιτρέψουν και στις δυο μας χώρες να εξοικονομήσουν χρήματα σε μια περίοδο, όπου οι οικονομικές πιέσεις το απαιτούν, πράγμα το οποίο σημαίνει πρακτικά ότι θα βοηθήσουμε τους λαούς μας να μην υποστούν το βάρος που αντέχουν τόσο καιρό. Το CNG είναι ενδιάμεσο υψηλής στρατηγικής, η οποία βασίζεται στο μέγεθος των κοιτασμάτων στη Νότια Κρήτη, τα οποία είναι ανάλογα με αυτά του συνόλου των οικοπέδων του δεύτερου γύρου αδειοδότησης στην Κύπρο. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε ότι θα παίξουν ένα σημαντικό ρόλο τα νησιά μας για τη φάση εκκίνησης, διότι πρέπει να αντιληφθούμε ότι η εξοικονόμηση μόνο με αυτά είναι ήδη σημαντική και ανάλογη με τον προϋπολογισμό της Ελλάδας.
Κανόνας είναι 1) Nα τηρούμε χρονική απόσταση τουλάχιστον 2-3 ωρών, από την προηγούμενη ανάρτηση και 2) να μην βάζουμε αναρτήσεις που αφορούν, διαφημίσεις κομμάτων, ύβρεις, ρατσισμό και προσωπικές αντιπαραθέσεις...αυτές θα κατεβαίνουν αυτόματα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου