2

2
Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΖΩΝΤΑΝΟΙ -ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

Η ανάπτυξη των αποκρατικοποιήσεων του κυρίου Σαμαρά



Άμεση προώθηση εφτά αποκρατικοποιήσεων κάνει ο κ. Σαμαράς. Αυτή, φαίνεται,  είναι η ιδέα του για ανάπτυξη: το ξεπούλημα για ψίχουλα δημόσιων επιχειρήσεων, είτε κερδοφόρων, είτε, υποτίθεται, προβληματικών - αν και εδώ που τα λέμε, αν ήταν ζημιογόνες για το κράτος, ποιος θα ενδιαφερόταν να τις αγοράσει;

Καταρχάς, ο ΟΣΕ, μια ιδιότυπη περίπτωση, αφού είναι απορίας άξιο πώς μια επιχείρηση με μονοπώλιο τους σιδηροδρόμους είναι ζημιογόνος για το ελληνικό δημόσιο. Ή η ελληνική βιομηχανία ζάχαρης η οποία ενώ κάλυπτε όχι μόνο τις εγχώριες ανάγκες σε ζάχαρη και ζωοτροφές, αλλά και προμήθευε μέχρι και την Κόκα Κόλα με ζάχαρη, ξαφνικά οδεύει προς πώληση, μιας και η πολιτική των ελληνόφωνων κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια στη γεωργία ανάγκασε τους Έλληνες τευτλοπαραγωγούς να εγκαταλείψουν μια παραδοσιακή και αγαπημένη καλλιέργεια. Και τι να πει κανείς για τα Κρατικά λαχεία, για τη ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ και τα μεγάλα λιμάνια της χώρας... Αλήθεια, δεν προσφέρουν κέρδη στο ελληνικό κράτος αυτές οι επιχειρήσεις; Αν ξεπουληθούν για ένα κομμάτι ψωμί, τι όφελος θα έχει το κράτος; Κι επιπλέον, την όποια αξιοποίηση δε θα μπορούσε να την κάνει το ίδιο το κράτος;

Η ανάπτυξη που ευαγγελίζονταν ο Αντώνης Σαμαράς ήταν οι αποκρατικοποιήσεις; Δηλαδή, να δοθεί σε ιδιώτες και ξένους ο δημόσιος πλούτος, οι επιχειρήσεις που χτίστηκαν με μόχθους και φόρους δεκαετιών των πατεράδων μας - επιχειρήσεων που κράτησαν όρθιο το κράτος τόσα χρόνια, αφού χώρες πρότυπο αποκρατικοποιήσεων φιγουράρουν με χρέη πολλών τρισεκατομμυρίων, τη στιγμή που η Ελλάδα του ''λάθος δρόμου'' έχει χρέος μερικών εκατοντάδων δισεκατομμυρίων, που θα ήταν ακόμη μικρότερο, αν ο κ. Παπανδρέου δε μας παρέδιδε στην Τρόικα των γνωστών διεθνών αρπακτικών.

Γιατί θα πρέπει το κράτος να στερηθεί σταθερούς προσοδοφόρους πυλώνες - ειδικά, σε μια τόσο δυσμενή συνθήκη όπου θα αγοραστούν ''κοψοχρονιά''; Αν χρειάζονται εξυγίανση, ας τις εξυγιάνουν, ας μειώσουν τους υπέρογκους μισθούς διευθυντών και μεγαλοστελεχών, αλλά γιατί να τις πουλήσουν; Είναι σαν να παραδέχονται οι εγχώριοι πολιτικοί ότι είναι ανίκανοι να τις αξιοποιήσουν οι ίδιοι, γι' αυτό και τις ξεπουλούν σε ξένους που τρίβουν τα χέρια τους - μα, αν δεν μπορούν, ας το αφήσουν σε ανθρώπους που μπορούν: με ποιο δικαίωμα, όμως, εκποιούν την περιουσία του ελληνικού λαού; 

Η μόνη λύση για την οικονομία που επαναλαμβάνουν σαν καραμέλα είναι η αποκρατικοποιήσεις: έτσι, παρουσιάστηκε και η εκποίηση του ΟΤΕ στην DEUTSCHE TELECOM, για να αποδειχθεί, τελικά, ότι το ελληνικό δημόσιο βγήκε χαμένο - όχι, όμως, και κάποιοι εγχώριοι πολιτικοί - από την πώληση της ''ναυαρχίδας'' των δημοσίων επιχειρήσεων στους γερμανούς, που, όπως φαίνεται, θα συνεχίσουν να πλουτίζουν και να αναπτύσσουν την οικονομία τους με το μόχθο γενεών Ελλήνων που δούλεψαν, για να δημιουργηθούν αυτές οι επιχειρήσεις. Και αφού πωληθούν οι δημόσιες επιχειρήσεις, τι έχει σειρά στο ξεπούλημα; Τα νησιά μας; Η Ακρόπολη; Εμείς οι ίδιοι; Άλλωστε, ο Τζόζεφ Στίγκλιτς, μέντορας του Γ. Παπανδρέου, μας βοηθά να καταλάβουμε, γιατί όλη αυτή η πρεμούρα για ''αξιοποίηση'' του δημόσιου πλούτου της χώρας: Τζόζεφ Στίγκλιτς: «Γουρλώνουν τα μάτια, ηγέτες κρατών, με την προοπτική της προμήθειας του 10%, ποσό που καταβάλλεται σε λογαριασμούς στην Ελβετία».

Αν θέλουν να κάνουν επενδύσεις οι ξένοι, να δημιουργήσουν οι ίδιοι νέες επιχειρήσεις και να δώσουν δουλειές σε ανθρώπους, όχι να τις πάρουν έτοιμες, με έτοιμες εγκαταστάσεις και υλικό, καθώς και πελατεία και να απολύσουν ανθρώπους. Αυτό δεν είναι ''επενδύσεις'', αυτό είναι πλιάτσικο και μας το διαφημίζουν ως κάτι σωτήριο, όπως σωτήριο άλλωστε ήταν και το Μνημόνιο...

Ακολουθεί το άρθρο από το Newsbomb:





Τι συζητήθηκε στις συσκέψεις υπό τον πρωθυπουργό και ποια είναι τα επιχειρήματα που θα παρουσιαστούν στην τρόικα

Του Λουκιανού Κάλλιμπαν

Επτά αποκρατικοποιήσεις θα προωθήσει άμεσα η κυβέρνηση επισημαίνουν έγκυρες πηγές και επισημαίνουν ότι βούληση του κ. Αντώνη Σαμαρά είναι να δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις στην τρόικα και να επιτευχθούν οι στόχοι των εσόδων ώστε να μη σταματήσει το πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας και να μην επιβαρυνθεί η κοινωνία με πρόσθετα μέτρα.

Αυτό ήταν και το αντικείμενο των συζητήσεων που είχε ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς στην οικία του, τόσο με τους κυβερνητικούς εταίρους κ. Ευάγγελο Βενιζέλο και Φώτη Κουβέλη, όσο και με τα καθ’ ύλην αρμόδια στελέχη, δηλαδή τους κ. Γιάννη Στουρνάρα και Χρήστο Σταϊκούρα, επανειλημμένως.

Έγκυρες πηγές επισημαίνουν μάλιστα ότι οι προγραμματικές δηλώσεις, οι αποκρατικοποιήσεις και το πλαίσιο διαβουλεύσεων με την τρόικα αποτελούν ζητήματα που απασχολούν τον κ. Σαμαρά. Ο πρώτος σκόπελος που πρέπει να ξεπεραστεί αφορά στις προσφυγές που έχουν γίνει από ομοσπονδίες, φορείς και δημοτικά συμβούλια προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, από τις οποίες προκαλούνται σοβαρές εμπλοκές σε αποκρατικοποιήσεις ζωτικής σημασίας.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι εξαιτίας αυτών των καταστάσεων αλλά και της αποδεδειγμένης βραδύτητας που διακρίνει την ηγεσία του, το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) δεν έχει ικανοποιήσει τους στόχους που τού έχουν ανατεθεί.

Με άμεσους ρυθμούς θα αρχίσουν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των εξής εκκρεμοτήτων για ιδιωτικοποιήσεις:

1. Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ): Από την εποχή της κυβέρνησης του κ. Κώστα Καραμανλή, ο Οργανισμός έχει χωριστεί ανά έργο κάτω από την ομπρέλλα μιας μητρικής εταιρείας (holding) που κρατά την ονομασία «Ο.Σ.Ε.» Α.Ε. Η πιο σημαντική εταιρεία είναι η «ΤραινΟΣΕ», η οποία αναμένεται να ιδιωτικοποιηθεί μαζί με το τροχαίο υλικό του οργανισμού. Από το καλοκαίρι του 2008, όλα έδειχναν ότι η εταιρεία θα περνούσε στον έλεγχο της γαλλικής RTP. Το σχέδιο ιδιωτικοποίησης εγκαταλείφθηκε μόλις εξελέγη η κυβέρνηση του κ. Γιώργου Παπανδρέου. Ο κ. Σαμαράς έχει γίνει δέκτης ενδιαφέροντος από ρωσικές και κινεζικές εταιρείες, ενώ οι Γάλλοι δεν αποκλείουν δυναμική επιστροφή ειδικώς για τον έλεγχο του άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι) στις επιβατικές και τις εμπορευματικές ροές. Αγκάθι εξακολουθεί να αποτελεί το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου, το οποίο θα έπρεπε να λειτουργεί από πέρυσι το φθινόπωρο. Κινεζικές εταιρείες μέσω της “Cosco” θα αντιμετώπιζαν θετικά πάντως τη χωροθέτηση ενός σύγχρονου διαμετακομιστικού κέντρου στο Θριάσιο που θα έχει άμεση επικοινωνία με τον εμπορευματικό λιμένα του Πειραιά μέσω σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία βρίσκεται ήδη στο τελικό στάδιο της κατασκευής.

2. Επιχειρήσεις άμεσης ιδιωτικοποίησης: Πρόκειται για επιχειρήσεις που ανήκουν στην «Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος» και δεν αποκλείεται να αποκρατικοποιηθούν ίσως κι εντός του Ιουλίου. Είναι η Συνεταιριστική Εταιρεία Καπνού (ΣΕΚΑΠ), η Ελληνική Βιομηχανία Ζαχάρεως (ΕΒΖ) και η επιχείρηση γαλακτοκομικών προϊόντων «Δωδώνη».

3. Κρατικά λαχεία: Θα προχωρήσει άμεσα ο διαγωνισμός για να δοθούν με σύμβαση παραχωρήσεως. Ήδη υπάρχουν τρεις ενδιαφερόμενοι για να συμμετάσχουν.

4. ΔΕΠΑ / ΔΕΣΦΑ: Προβλέπεται η πώληση μετοχών σε ποσοστό 100% επί της Δημοσίας Επιχειρήσεως Παροχής Αερίου και 65% επί της ΔΕΣΦΑ. Υπάρχει ενδιαφέρον από 17 κοινοπραξίες αλλά δεν προχώρησε ο διαγωνισμός. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι σημειώθηκαν καθυστερήσεις λόγω της πολιτικής ρευστότητας και της παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου. Ανεπισήμως λέγεται ότι αποδίδεται βραδύτητα αντιδράσεων σε στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.

5. Ραδιοτηλεοπτικό Κέντρο Ολυμπιακών Αγώνων (ΙΒC): Πρόκειται για την κτηριακή εγκατάσταση στην οποία στεγάζεται σήμερα το εμπορικό κέντρο “Golden Hall” στα όρια του Δήμου Αμαρουσίου. Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση πρέπει να γίνει ως το τέλος του έτους κι αναμένεται να αποφέρει σημαντικό ποσό στα δημόσια ταμεία. Ως τώρα έχουν εκφράσει ενδιαφέρον τρεις δυνατές κοινοπραξίες ενώ βρίσκεται σε εκκρεμότητα κάθε ενημέρωση σχετικώς με το διαγωνισμό, ο οποίος προβλέπει μακροχρόνια μίσθωση (διαρκείας 90 ετών).

6. Παλαιό αεροδρόμιο Ελληνικού: Η κυβέρνηση μελετά σοβαρά την επανέναρξη ουσιαστικών διαπραγματεύσεων με τα εννέα ενδιαφερόμενα μέρη που διεκδικούν την εταιρεία «Ελληνικόν Α.Ε.» στην οποία ανήκει ο χώρος στον οποίο εγκαθίστατο το παλαιό αεροδρόμιο.

7. ΟΛΠ και ΟΛΘ: Με συμβάσεις παραχώρησης σχεδιάζει η κυβέρνηση Σαμαρά την περαιτέρω αποκρατικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς αλλά και η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Αυτές είναι οι πρώτες κατευθύνσεις που έχει λάβει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κώστας Μουσουρούλης ενώ συζητείται εντόνως στην αγορά η πιθανή επιστροφή τόσο του κ. Νίκου Αναστασόπουλου στον ΟΛΠ σε σημαντικό ρόλο και πιθανώς του κ. Ιωάννη Τσιάρα στον ΟΛΘ. Ο μεν πρώτος είχε διαπραγματευτεί ενδελεχώς το πλαίσιο παραχωρήσεως και συνεργασίας του ΟΛΠ με την “Cosco” ενώ ο δε, δεύτερος είχε προχωρήσει σε σημαντικό σημείο τις διαπραγματεύσεις με την αμερικανική “Hutchinson”. Οι σκέψεις για τους διαγωνισμούς παραχωρήσεως προβλέπουν: α) παραχώρηση του προβλήτα κρουαζιέρας και των επιγείων υπηρεσιών εξυπηρετήσεως (handling) στον Πειραιά, β) παραχώρηση της διαχειρίσεως του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων και γ) παραχώρηση των δραστηριοτήτων στον προβλήτα Ι στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ. Αναλόγως θα γίνει η κατανομή και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης. Ήδη, η λειτουργία και οι επιδόσεις της “Cosco” στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά συνηγορούν προς τούτο.

Τα «αγκάθια»

Τα πρόσωπα που θα συνομιλήσουν με την τρόικα θα πρέπει να έχουν σαφή εικόνα και πειστικές απαντήσεις σε ό,τι αφορά σε μια σειρά δύσκολων αποκρατικοποιήσεων όπως είναι η ΔΕΗ, η ΛΑΡΚΟ, το Καζίνο Πάρνηθος, τα ΕΛΠΕ και η Εγνατία Οδός. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε, παρότι είχαν ληφθεί δεσμεύσεις για ενέργειες και διαδικασίες που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί στις 30 Ιουνίου.


GoPetition
Κανόνας είναι 1) Nα τηρούμε χρονική απόσταση τουλάχιστον 2-3 ωρών, από την προηγούμενη ανάρτηση και 2) να μην βάζουμε αναρτήσεις που αφορούν, διαφημίσεις κομμάτων, ύβρεις, ρατσισμό και προσωπικές αντιπαραθέσεις...αυτές θα κατεβαίνουν αυτόματα!

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Οι ξεπουλημένοι πολιτικοί και ικανοί να είναι, για μας δεν έχει ιδιαίτερη σημασία.

Σημασία έχει γι' αυτούς των οποίων εξυπηρετούν τα συμφέροντα.

Οι οποίοι τους επιλέγουν ανάλογα με το βαθμό προδοτικής αποδοτικότητας, που διαθέτουν για την κάθε μια περίπτωση.

Πιστεύω ότι το δικό μας λάθος είναι να πιστεύουμε ότι τα ναθρωποειδή αυτά διαθέτουν και ίχνος έστω ανθρωπιάς και συνειδήσεως...