Γράφει ο Μ. Κοττάκης στο βιβλίο του ''Καραμανλής - Off the Record'' για το θέμα που δημιουργήθηκε για την απόσυρση του βιβλίου ιστορίας της κ. Ρεπούση (το οποίο εκτός απ' τον περίφημο ''Μικρασιατικό συνωστισμό'' περιελάμβανε και τη θεωρία του Φαλμεράιερ περί ασυνέχειας του ελληνικού έθνους):
''Περισσότερο μάλιστα και από τη Μεριέττα επέμεινε ο ίδιος ο Καραμανλής, ο οποίος θεωρούσε ότι μεσαίος χώρος και απόσυρση του βιβλίου μετά από απαίτηση μειοψηφιών δε νοείται (σ.164)''
Και αυτά δήλωσε η κ. Γιαννάκου, για να αιτιολογήσει τη λογική πίσω από την υποστήριξή της για το εν λόγω βιβλίο:
''.. Όλοι οι λαοί υπήρξαν θύτες και θύματα. Αλλά ο ελληνισμός στη διαχρονικότητά του δεν είναι θύμα. Ο ελληνισμός με τα πολιτιστικά και τα παιδευτικά του στοιχεία, ο ελληνισμός ως φορές επιστήμης και πολιτισμού μόνο θύμα δεν είναι. Δεν ανήκει στους χαμένους! Ανήκει στους κερδισμένους (...) Δεν είμαστε losers (Σ. Ενδ.: ''χαμένοι'' - αν η υπουργός Παιδείας χρησιμοποιεί αγγλικές λέξεις, τι να περιμένει κανείς απ' τους υπόλοιπους;), αλλά νικητές (...) Η ιστορία δε μεταφέρεται μόνο από το σχολείο. Είναι αυτό που έχουμε μέσα μας! (..) (σ.164)''
Το ζήτημα, όμως, είναι πρώτον, ότι η ιστορία είναι γεγονότα και όχι ύφασμα που κόβεται και ράβεται, όπως το επιθυμεί η εκάστοτε ιστορικός, η εκάστοτε υπουργός και ο εκάστοτε πρωθυπουργός. Δεύτερον, κατά πόσο η παράθεση της ανθελληνικής θεωρίας του Φαλμεράιερ και η αναφορά σε ελληνισμό φορέα πολιτισμού και επιστήμης συνάδουν και κατά πόσο τα παιδάκια της Έκτης δημοτικού, διαβάζοντας ότι οι Νεοέλληνες δε σχετίζονται με τους αρχαίους Έλληνες θα καταλάβουν διαχρονικότητα του ελληνισμού.
Και τρίτον, ποιος είπε στην κ. Γιαννάκου πως όσοι πέφτουν θύματα εγκληματικών ενεργειών είναι και χαμένοι; Πάντως, όχι κάποιος ψυχολόγος. Αντίθετα, τα θύματα εγκληματικών ενεργειών μόνο αποδεχόμενα αυτό που τους συνέβη, χωρίς υπεκφυγές και κρύψιμο πίσω απ' το δάχτυλο, μπορούν να σταθούν στα πόδια τους και με αυτοπεποίθηση να ατενίσουν το μέλλον. Άλλωστε, οι Μικρασιάτες πρόσφυγες που υπέστησαν τη θηριωδία των Τούρκων (και δεν την έμαθαν απλώς) δημιούργησαν ξανά περιουσίες, τη ζωή τους και βοήθησαν την ανάπτυξη της πατρίδας τους - και αυτό είναι το κορυφαίο μάθημα αυτοπεποίθησης που μπορούμε να διδάξουμε στα Ελληνόπουλα.
Τέλος, ο Κ. Καραμανλής, αναλογιζόμενος αργότερα την υπόθεση του βιβλίου δήλωσε:
''Μας έκανε ζημιά. Δεν υπάρχει αμφιβολία. Έδειξε, όμως, και πού φτάνουν τα όρια του λαϊκισμού στην πατρίδα μας! Ο τρόπος που μας ζητήθηκε η απόσυρση ήταν χυδαίος. Στους χειρισμούς έπαιξε ρόλο η ισχυρογνωμοσύνη της Μαριέττας, η οποία είχε όμως τελικά δίκιο... (σ. 169)''
http://www.endelehia.blogspot.com/2012/01/blog-post_6650.html
Κανόνας είναι 1) Nα τηρούμε χρονική απόσταση τουλάχιστον 2-3 ωρών, από την προηγούμενη ανάρτηση και 2) να μην βάζουμε αναρτήσεις που αφορούν, διαφημίσεις κομμάτων, ύβρεις, ρατσισμό και προσωπικές αντιπαραθέσεις...αυτές θα κατεβαίνουν αυτόματα!
1 σχόλιο:
κατά πόσο η παράθεση της ανθελληνικής θεωρίας του Φαλμεράιερ και η αναφορά σε ελληνισμό φορέα πολιτισμού και επιστήμης συνάδουν και κατά πόσο τα παιδάκια της Έκτης δημοτικού, διαβάζοντας ότι οι Νεοέλληνες δε σχετίζονται με τους αρχαίους Έλληνες θα καταλάβουν διαχρονικότητα του ελληνισμού.
Δημοσίευση σχολίου