e-mail: prevejohn@yahoo.gr
Λόγω της ιδιότητας μου έζησα όλα τα συστήματα εκπαίδευσης μετά την μεταπολίτευση και σαν μαθητής αλλά και σαν δάσκαλος μουσικής εργαζόμενος σε όλες τις βαθμίδες της.
Από όλη αυτή την διαδρομή αυτό που έμεινε σαν απόσταγμα στο μυαλό μου είναι ότι οι εκάστοτε ηγεσίες του υπουργείου παιδείας (ακόμα και από την ίδια κυβερνητική παράταξη και την ίδια κοινοβουλευτική περίοδο) το λειτούργημα του εκπαιδευτικού και τον ύψιστο ρόλο του αργά και σταθερά τον υποβάθμισαν σε ρόλο κομπάρσου.
Θεωρώ ότι αυτό έγινε μεθοδευμένα και μαζί με το περιεχόμενο και την δομή των διδασκομένων μαθημάτων είχαν ένα και μόνο σκοπό, την κατεύθυνση του γνωστικού αντικειμένου σε μία παιδεία που δεν αναπτύσσει την φαντασία και την κριτική σκέψη αλλά την παπαγαλίζουσα που μπλοκάρει και γεμίζει το μυαλό των παιδιών με άχρηστες γνώσεις. Όλο αυτό έγινε γιατί ήξεραν ότι η κριτική σκέψη φέρνει την κατανόηση και μετά την αντιπαράθεση προς τα κακώς κείμενα και φυσικά αυτό θα ήταν επιζήμιο για τις οικογενειοκρατίες και τους καρεκλοκενταύρους που λυμαίνονταν την εξουσία και τα καλά της.
Φυσικά προκύπτει το ερώτημα είναι εν λόγω κύριοι δεν ήθελαν σωστές γνώσεις για τα παιδιά τους; Φυσικά ήθελαν και τις είχαν σε συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία που φοιτούσαν τα βλαστάρια τους και στα πανάκριβα κολλέγια του εξωτερικού που έχουν και παράδοση να ετοιμάζουν ηγέτες για τους αμόρφωτους λαούς!!!
Εκτός από την υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και της γνωστικής ύλης σκαρφίστηκαν και διάφορα άλλα τεχνάσματα για να ολοκληρώσουν τα σχέδια τους.
Ένα από αυτά ήταν η κατάργηση της περιβόητης ποδιάς με την οποία συμβολιζόταν η μαθητική ιδιότητα και η συμμετοχή σε ένα σύνολο. που η ατομικότητα του μαθητή ξεχώριζε από την προσπάθεια και την επίδοση του στην γνώση και όχι από το μοντελάκι ή την φίρμα των ρούχων που είχε την δυνατότητα λόγω οικονομικής ευμάρειας να έχει.
Θυμάμαι ειδικά στις αρχές εκείνης της περιόδου στα διαλλείματα τα θέματα συζήτησης έπαψαν να έχουν σχέση με το σχολείο και γενικά με τις ανάγκες της ηλικίας των παιδιών και έγιναν καθαρά κουτσομπολίστικα για το τι φοράει ή μία για το Lakostaki του άλλου, πόσο κοστίζουν τα παπούτσια του τάδε και πολλά άλλα τέτοια.
Θα μου πείτε ότι η ποδιά θύμιζε άλλες μίζερες εποχές αλλά θα μπορούσαν να την αντικαταστήσουν με μία ομοιόμορφη φορεσιά (όπως εξακολούθησαν να έχουν τα ιδιωτικά σχολεία) για την οποία θα αποφάσιζαν οι σύλλογοι γονέων και διδασκόντων του κάθε σχολείου.
Για μένα όμως το χειρότερο που έκαναν ήταν ότι μετέφεραν στους χώρους εκπαίδευσης τις συνδικαλιστικές και κομματικές τους αντιπαραθέσεις μπολιάζοντας την νεολαία μας με τα δικά τους κουσούρια δηλ. την δολοπλοκία, το ατομικό συμφέρον, την υποκρισία και την φαυλότητα!!!
Η παιδεία σίγουρα θέλει μια ριζική μεταρρύθμιση η οποία θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής μας χωρίς όμως να χάσει την απλότητα, στην σκέψη και στην επαφή μεταξύ των εμπλεκομένων δηλ. των μαθητών με τους δασκάλους.
Το φυσιολογικό είναι αυτή η μεταρρύθμιση να ξεκινήσει από το Δημοτικό και μετά να ανέβει στις επόμενες βαθμίδες για να μπορέσουμε σε 20 χρόνια να έχουμε μια νέα γενιά που θα έχει ένα άλλο τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς!!!
Αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια δηλαδή να προσπαθούμε να βελτιώσουμε το οικοδόμημα της παιδείας ξεκινώντας από την τρίτη βαθμίδα της, μοιάζει σαν να κάνουμε επιδιόρθωση και καλλωπισμό σε ένα ρετιρέ ενώ τα θεμέλια της οικοδομής είναι σαθρά!!!
Παρακάτω παρακαλώ να διαβάσετε το Φιλανδικό μοντέλο εκπαίδευσης (Πηγή: άρθρο του Γιώργου Δελαστίκ από την Ημερησία) το οποίο λόγω αποτελεσμάτων σε ποιότητα γνώσης και κριτικής σκέψης θεωρείται αυτή την στιγμή ένα από τα καλύτερα του κόσμου.
Όπως θα δείτε δεν είναι ένα πολυδάπανο σύστημα αλλά βασίζεται στην προσωπική συνεργασία του μαθητή με τον δάσκαλο!!!
Κάποια στιγμή πρέπει να υιοθετούμε και να προσαρμόζουμε στις δικές μας ανάγκες πράγματα που αποδεδειγμένα έχουν θετικά αποτελέσματα.
Δεν έχουμε άλλα περιθώρια!!! Η κοινωνία μας έχει φτάσει στον σημείο μηδέν και η μόνη μας ελπίδα πλέον είναι η αναβάθμιση της Παιδείας μας!!!
Κάντε αριστερό κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο
Παιδεία ... Φιλανδικό μοντέλο
2 σχόλια:
Υπεύθυνος: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ
Εκείνο που χαρακτηρίζει και «σταμπάρει» ανεξίτηλα τους... ανεξάρτητους κυβερνητικούς υποψηφίους δεν είναι τόσο τα ιδιαίτερα γνωρίσματα (ηπιότης του Καμίνη, «ριζοσπαστισμός» του Μπουτάρη, μεταλλάξεις του Τατούλη κ.τ.λ.), αλλά η υποστήριξή τους από το κυβερνών κόμμα.
Απόδειξη απτή, το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ θεώρησε επιβεβαίωση της πολιτικής του το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου. Επομένως, είναι βέβαιον ότι το βράδυ της Κυριακής το κυβερνών κόμμα θα εγκαταλείψει εντελώς τα προσχήματα και θα θριαμβολογήσει ανοιχτά εν η περιπτώσει εκλεγούν οι... ανεξάρτητοι εκλεκτοί του (Καμίνης, Μπουτάρης, Τατούλης), καθώς και οι καθαρώς κομματικοί υποψήφιοι (Σγουρός, Μίχας κ.ά.). Και θα 'χει δίκιο: θετική ψήφος στους συγκεκριμένους υποψηφίους σημαίνει πλήρη νομιμοποίηση της ασκούμενης πολιτικής. Μιας πολιτικής ακραιφνώς νεοφιλελεύθερης, άκρως δυναστικής και αντιλαϊκής, η οποία -με άλλοθι την υπαρκτή κρίση- οδηγεί τη χώρα στην άβυσσο. Μιας πολιτικής την οποία μόνο μια πρωτόγονη Δεξιά θα μπορούσε να διανοηθεί και να υλοποιήσει... Οι «ανεξάρτητοι» κυβερνητικοί υποψήφιοι ουδέποτε ψέλλισαν έστω μια λέξη εναντίον της ζοφερής αυτής πολιτικής. Ποτέ δεν προβληματίστηκαν. Ούτε εναντιώθηκαν... Λένε κάποιοι, ότι η ψήφος στους κυβερνητικούς υποψηφίους αποτελεί το «μη χείρον», δηλαδή, το «βέλτιστον», με συγκρίσιμο μέγεθος τους υποψηφίους της Δεξιάς. Ομως με βάση τα προεκτεθέντα περί πρωτόγονης Δεξιάς που κυβερνά με έξωθεν εντολείς και Μνημόνιο, κάλλιστα μπορεί να πει κανείς: το μη χείρον... χείριστον! *** Μέμνησο: βλάπτουν τη Συρία το ίδιο. Και οι δύο.
Από την εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Φυσικά και είναι η αναβάθμιση της παιδείας μας η μόνη μας ελπίδα.
Γι' αυτό και κάνουν τα πάντα για να την υποβαθμίσουν!!
Για να μην έχουμε καμμιά ελπίδα!!
Δημοσίευση σχολίου