Ο φασισμός σαν στάση ζωής περισσότερο παρά σαν συγκεκριμένη ιδεολογία, κατορθώνει να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις πολιτικές συνθήκες έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται στη σύγχρονη εποχή. Ο φασισμός δεν μπορεί σήμερα π.χ. να ευαγγελίζεται τις πρακτικές του χιτλερισμού από τη στιγμή που αυτός αποτέλεσε ένα ιδεολογικό μοντέλο που καταδικάστηκε στη συνείδηση της ανθρωπότητας αφότου κατέρρευσε με την ήττα των Γερμανών και του Άξονα στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο...Για να μπορέσει επομένως να σταθεί σαν ένα πολιτικοκοινωνικό ρεύμα ο φασισμός στις σύγχρονες κοινωνίες, μεταλλάσσεται για να μπορέσει να προσελκύσει νέους ανθρώπους στις τάξεις του, γίνεται πιο "ανθρώπινος" μέσα στα πλαίσια ενός πολιτικού χαμελαιοντισμού , ο νεοφασισμός αντιπαλεύει την Δημοκρατία εκ των έσω, γιατί οι πολιτικές βίας δεν θα μπορούσαν στις σημερινές συνθήκες να γίνουν αποδεκτές από καμία πλειοψηφία....
Το ιδεολογικό υπόβαθρο του φασισμού δεν άλλαξε βέβαια...
Η ανωτερότητα της φυλής και η καθαρότητα του έθνους, ο αντισημιτισμός , η παράδοση, ο ακραίος συντηρητισμός, η ξενοφοβία και ο ρατσισμός ,είναι τα βασικά πλαίσια αξιών που καθορίζουν το ιδεολογικό του στίγμα. Όμως αυτές οι αξίες του νεοφασισμού, δεν προβάλλονται με άμεσο τρόπο - σήμερα ο φασίστας δεν παραδέχεται πως είναι φασίστας, όχι από ντροπή αλλά περισσότερο σαν ανάγκη να παραπλανήσει με την στάση του και να διεισδύσει σε χαμηλά κοινωνικά στρώματα , που κατά παράδοση ταυτίζονται ιδεολογικά με το ευρύτερα αριστερό πολιτικό φάσμα...
Ο φασίστας σήμερα δεν θα μιλήσει για φασισμό...
Υιοθετεί αριστερή συνθηματολογία - είναι π.χ. ενάντια στην αμερικανική ηγεμονία όσο η πολιτική των αμερικανών συνεχίζει να είναι υπέρ των εβραϊκών θέσεων στη μέση ανατολή. Το "έξω οι αμερικάνοι" που ξεστομίζει ο νεοφασίστας, αφορά περισσότερο εναντίωση απέναντι στην παγκοσμιοποίηση υπό την ηγεμονία των αμερικανών σαν ένα σχέδιο που προωθεί τα οικονομικά συμφέροντα των εβραίων παρά σαν μια αντίθετη ιδεολογικά οικονομική κατεύθυνση του καπιταλισμού.
Ο νεοφασίστας φοράει την παραδοσιακή παλαιστινιακή μαντήλα στις διάφορες συγκεντρώσεις και πορείες , όχι γιατί συμπαθεί τους παλαιστίνιους, αλλά γιατί η μαντήλα αυτή είναι πια ένα σύμβολο του αντιεβραϊκού αγώνα. Προτάσσεται η λογική "ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου", αλλά σε τελική ανάλυση οι παλαιστίνιοι σαν λαός, φυλή και θρησκεία , δεν εντάσσονται στους συμπαθούντες του νεοφασισμού.
Ο νεοφασίστας ακούει... Θεοδωράκη...Ο Μίκης , είναι το πρόσωπο του οποίου τον πατριωτισμό, έχει καπηλευθεί ο νεοφασισμός περισσότερο από κάθε άλλον έλληνα . Ο Μίκης Θεοδωράκης, μίλησε για την πατρίδα σαν μια ευρεία έννοια της αγάπης του ανθρώπου προς τη χώρα του κι όχι βέβαια την εθνική καθαρότητα και ανωτερότητα. Ο εθνικισμός και ο πατριωτισμός είναι έννοιες ξεχωριστές, εφόσον η πατρίδα μπορεί να είναι η ίδια για διαφορετικές εθνότητες, ενώ το έθνος μπορεί να υπάρχει σε πολλές πατρίδες. Π.χ. η Ελλάδα , είναι η πατρίδα όχι μόνο των ελλήνων αλλά και όσων ζουν στη χώρα εδώ και χρόνια , ανεξάρτητα από που προέρχονται, ενώ οι έλληνες της Αμερικής ας πούμε ή της Αυστραλίας, χωρίς να απεμπολήσουν την εθνική τους καταγωγή, θεωρούν τη χώρα που ζουν πατρίδα τους. Η διαφορά των εννοιών είναι προφανής... Οι νεοφασίστες ωστόσο κάνανε τα λόγια του Μίκη σημαία τους , με προφανή σκοπό να στηρίξουν τις θέσεις τους με εξ αριστερών επιχειρηματολογία - στη περίπτωση της Δραγώνα, οι θέσεις του Μίκη, ήταν θείο δώρο γι' αυτούς. Δυστυχώς, ο Μίκης δεν έχει προβεί μέχρι στιγμής σε δηλώσεις που να καταδικάζουν την καπηλεία των θέσεων του από την ιδεολογία που ενάντια της αγωνίστηκε μια ολόκληρη ζωή .
Οι νεοφασίστες έχουν εχθρό την ευρύτερη αριστερά. Εν τούτοις, αποδίδουν στην αριστερά έννοιες που ανήκαν παραδοσιακά στο δικό τους χώρο. Οι νεοφασίστες αποκαλούν τους αριστερούς νεοταξίτες, παραβλέποντας πως η Νέα Τάξη (Ordine Nuovo), είναι η αναγέννηση του φασισμού στην Ιταλία από τη δεκαετία του 60 και του 70. Ουσιαστικά , χρησιμοποιούνται όροι νεοφασιστικοί για να χαρακτηρίσουν την αριστερά, σαν ας πούμε ο φασισμός να έχει πιο αριστερές θέσεις από την ίδια την αριστερά...Αυτός ο παραλογισμός συμβαίνει, γιατί οι νέοι ουδέτεροι πολιτικά ή και απολίτικοι, αγνοούν αυτούς τους όρους κι από την άλλη μεριά, οι ίδιοι οι νεοφασίστες που δεν έχουν γνωσικό υπόβαθρο, αναπαράγουν αυτούς τους όρους χωρίς κατ' ουσία να ξέρουν τι σημαίνουν.
Οι νεοφασίστες αποκαλούν τους αριστερούς πράκτορες του Σόρος , με την έννοια πως ο Σόρος αντιπροσωπεύει το σύστημα, άρα οι αριστεροί είναι λακέδες του συστήματος. Στη φαιδρή αυτή επιχειρηματολογία, δεν μπορεί κανείς να αντιτάξει κάτι, η ανοησία φυσικά όπως παραδέχθηκε κι ο Αϊνστάιν δεν μπορεί να καταπολεμηθεί.
Το θέμα είναι πως ο φασισμός, ενδύεται ένα μανδύα παραπλάνησης για να εισχωρήσει με διαφορετικό προσωπείο στην ελληνική κοινωνία, δεν λέει κατάφατσα αυτό που είναι και υπηρετεί, υιοθετεί αριστερές πρακτικές για να προσελκύσει οπαδούς και να "χτυπήσει" τη Δημοκρατία εκ των έσω με τα ίδια της τα όπλα....
Κι αυτό είναι το πιο επικίνδυνο..........
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ SABB
Το ιδεολογικό υπόβαθρο του φασισμού δεν άλλαξε βέβαια...
Η ανωτερότητα της φυλής και η καθαρότητα του έθνους, ο αντισημιτισμός , η παράδοση, ο ακραίος συντηρητισμός, η ξενοφοβία και ο ρατσισμός ,είναι τα βασικά πλαίσια αξιών που καθορίζουν το ιδεολογικό του στίγμα. Όμως αυτές οι αξίες του νεοφασισμού, δεν προβάλλονται με άμεσο τρόπο - σήμερα ο φασίστας δεν παραδέχεται πως είναι φασίστας, όχι από ντροπή αλλά περισσότερο σαν ανάγκη να παραπλανήσει με την στάση του και να διεισδύσει σε χαμηλά κοινωνικά στρώματα , που κατά παράδοση ταυτίζονται ιδεολογικά με το ευρύτερα αριστερό πολιτικό φάσμα...
Ο φασίστας σήμερα δεν θα μιλήσει για φασισμό...
Υιοθετεί αριστερή συνθηματολογία - είναι π.χ. ενάντια στην αμερικανική ηγεμονία όσο η πολιτική των αμερικανών συνεχίζει να είναι υπέρ των εβραϊκών θέσεων στη μέση ανατολή. Το "έξω οι αμερικάνοι" που ξεστομίζει ο νεοφασίστας, αφορά περισσότερο εναντίωση απέναντι στην παγκοσμιοποίηση υπό την ηγεμονία των αμερικανών σαν ένα σχέδιο που προωθεί τα οικονομικά συμφέροντα των εβραίων παρά σαν μια αντίθετη ιδεολογικά οικονομική κατεύθυνση του καπιταλισμού.
Ο νεοφασίστας φοράει την παραδοσιακή παλαιστινιακή μαντήλα στις διάφορες συγκεντρώσεις και πορείες , όχι γιατί συμπαθεί τους παλαιστίνιους, αλλά γιατί η μαντήλα αυτή είναι πια ένα σύμβολο του αντιεβραϊκού αγώνα. Προτάσσεται η λογική "ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου", αλλά σε τελική ανάλυση οι παλαιστίνιοι σαν λαός, φυλή και θρησκεία , δεν εντάσσονται στους συμπαθούντες του νεοφασισμού.
Ο νεοφασίστας ακούει... Θεοδωράκη...Ο Μίκης , είναι το πρόσωπο του οποίου τον πατριωτισμό, έχει καπηλευθεί ο νεοφασισμός περισσότερο από κάθε άλλον έλληνα . Ο Μίκης Θεοδωράκης, μίλησε για την πατρίδα σαν μια ευρεία έννοια της αγάπης του ανθρώπου προς τη χώρα του κι όχι βέβαια την εθνική καθαρότητα και ανωτερότητα. Ο εθνικισμός και ο πατριωτισμός είναι έννοιες ξεχωριστές, εφόσον η πατρίδα μπορεί να είναι η ίδια για διαφορετικές εθνότητες, ενώ το έθνος μπορεί να υπάρχει σε πολλές πατρίδες. Π.χ. η Ελλάδα , είναι η πατρίδα όχι μόνο των ελλήνων αλλά και όσων ζουν στη χώρα εδώ και χρόνια , ανεξάρτητα από που προέρχονται, ενώ οι έλληνες της Αμερικής ας πούμε ή της Αυστραλίας, χωρίς να απεμπολήσουν την εθνική τους καταγωγή, θεωρούν τη χώρα που ζουν πατρίδα τους. Η διαφορά των εννοιών είναι προφανής... Οι νεοφασίστες ωστόσο κάνανε τα λόγια του Μίκη σημαία τους , με προφανή σκοπό να στηρίξουν τις θέσεις τους με εξ αριστερών επιχειρηματολογία - στη περίπτωση της Δραγώνα, οι θέσεις του Μίκη, ήταν θείο δώρο γι' αυτούς. Δυστυχώς, ο Μίκης δεν έχει προβεί μέχρι στιγμής σε δηλώσεις που να καταδικάζουν την καπηλεία των θέσεων του από την ιδεολογία που ενάντια της αγωνίστηκε μια ολόκληρη ζωή .
Οι νεοφασίστες έχουν εχθρό την ευρύτερη αριστερά. Εν τούτοις, αποδίδουν στην αριστερά έννοιες που ανήκαν παραδοσιακά στο δικό τους χώρο. Οι νεοφασίστες αποκαλούν τους αριστερούς νεοταξίτες, παραβλέποντας πως η Νέα Τάξη (Ordine Nuovo), είναι η αναγέννηση του φασισμού στην Ιταλία από τη δεκαετία του 60 και του 70. Ουσιαστικά , χρησιμοποιούνται όροι νεοφασιστικοί για να χαρακτηρίσουν την αριστερά, σαν ας πούμε ο φασισμός να έχει πιο αριστερές θέσεις από την ίδια την αριστερά...Αυτός ο παραλογισμός συμβαίνει, γιατί οι νέοι ουδέτεροι πολιτικά ή και απολίτικοι, αγνοούν αυτούς τους όρους κι από την άλλη μεριά, οι ίδιοι οι νεοφασίστες που δεν έχουν γνωσικό υπόβαθρο, αναπαράγουν αυτούς τους όρους χωρίς κατ' ουσία να ξέρουν τι σημαίνουν.
Οι νεοφασίστες αποκαλούν τους αριστερούς πράκτορες του Σόρος , με την έννοια πως ο Σόρος αντιπροσωπεύει το σύστημα, άρα οι αριστεροί είναι λακέδες του συστήματος. Στη φαιδρή αυτή επιχειρηματολογία, δεν μπορεί κανείς να αντιτάξει κάτι, η ανοησία φυσικά όπως παραδέχθηκε κι ο Αϊνστάιν δεν μπορεί να καταπολεμηθεί.
Το θέμα είναι πως ο φασισμός, ενδύεται ένα μανδύα παραπλάνησης για να εισχωρήσει με διαφορετικό προσωπείο στην ελληνική κοινωνία, δεν λέει κατάφατσα αυτό που είναι και υπηρετεί, υιοθετεί αριστερές πρακτικές για να προσελκύσει οπαδούς και να "χτυπήσει" τη Δημοκρατία εκ των έσω με τα ίδια της τα όπλα....
Κι αυτό είναι το πιο επικίνδυνο..........
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ SABB
19 σχόλια:
Εξαιρετική ανάλυση που οριοθετεί τις επικοινωνιακές παραμέτρους και όχι μόνο, του νεοφασισμού στην Ελλάδα.
Τα πολλαπλά του προσωπεία, ο "αντιμπεριαλισμός" του και η καπήλευση του παλαιστινιακού αγώνα όπως πολύ σωστά αναφέρει το πόστ, είναι μερικοί απο τους συνήθεις μηχανισμούς παραπλάνησης και σκόπιμα προκαλούμενης σύγχυσης.
και αυτή όμως η γενίκευση σου είναι φασισμός
όσοι υποστηρίζουν την παλαιστινη, όλοι όσοι ακούνε θεοδωρακη και είναι κατά των αμερικανων είναι νεοφασιστες??
πως αποδεικνύεται αυτό??
Μάλλον κατάλαβες λάθος Άνεμε, δεν ταύτισα κανέναν απλά είπα ότι αυτές τις θέσεις τις καπηλεύονται οι φασίστες, τις χρησιμοποιούν σαν αριστερά προσωπεία για να πετύχουν μεγαλύτερη αποδοχή απο τον κόσμο.
Παρόμοια θέση έχει και το πόστ άλλωστε.
Δεν καταλαβα?? Δηλαδή αν οι φασίστες παραδέχονται τη γενοκτονία της Παλαιστίνης από τους Εβραίους, αν καταγγέλλουν αλήθειες που όφειλαν οι αριστεροί να καταγγέλλουν φταίνε οι φασίστες? Αν οι φασίστες, όπως τους αποκαλείς αποδέχονται ότι ο Μίκης είναι πατριώτης αληθινός ενώ οι αριστεροί σύντροφοί του ευχαρίστως θα τον ντουφέκιζαν σε άλλους καιρούς, ως προδότη, φταίνε οι φασίστες??
Ή μήπως φταίει η αριστερά που ξέχασε την αλήθεια της??
Λες: Υιοθετεί αριστερή συνθηματολογία - είναι π.χ. ενάντια στην αμερικανική ηγεμονία όσο η πολιτική των αμερικανών συνεχίζει να είναι υπέρ των εβραϊκών θέσεων στη μέση ανατολή. Το "έξω οι αμερικάνοι" που ξεστομίζει ο νεοφασίστας, αφορά περισσότερο εναντίωση απέναντι στην παγκοσμιοποίηση υπό την ηγεμονία των αμερικανών σαν ένα σχέδιο που προωθεί τα οικονομικά συμφέροντα των εβραίων παρά σαν μια αντίθετη ιδεολογικά οικονομική κατεύθυνση του καπιταλισμού.
Kαι που είναι το κακό?? Εκτός αν προτιμάς να μη μιλά και να μη καταγγέλλει τα σχέδια της Νέας Τάξης Πραγμάτων!
Από την πλευρά μου θα έλεγα ότι ο φασισμός που καπηλεύεται αριστερές θέσεις και τσιτάτα για να επιβάλλει την κυριαρχία του στον κόσμο, δεν είναι αυτός που εξακολουθεί να φορά την ταμπέλα του και να ακολουθεί ακροδεξιά κόμματα, αλλά αυτός που κρύφτηκε πίσω, από αριστερές αντιναζιστικές δήθεν πρωτοβουλίες και κόμματα της αριστεράς του καναπέ και των βορείων προαστίων, καλά λέει κι ο Πάγκαλος!
Διαφωνώ κάθετα μ' αυτό το ποστ Στοππάκιε και ο λόγος είναι ότι εδώ σ' αυτό το μπλογκ ενδιαφέρει η αλήθεια απ' όπου κι αν ακούγεται κι όχι η ταμπέλα αυτού που τη λέει!!
Αν οι αριστεροί "ξέχασαν να καταγγείλουν τη γενοκτονία της Παλαιστίνης ή δεν πήραν είδηση το φασισμό που εισχώρησε, με αριστερή μάσκα στις τάξεις τους, δεν φταίνε οι φασίστες που εξακολουθούν να έχουν την ταυτότητά τους, απλά σήμερα συμπορεύονται ίσως σε καταγγελίες και αλήθειες που δεν μπορούν να αρνηθούν και που ίσως και να τους εξυπηρετούν, εν μέρει, γιατί αυτοί δεν θέλουν την κυριαρχία ας πούμε της σιωνιστικής Αμερικής αλλά σκέτης της Αμερικής. Εμένα όμως δεν με νοιάζει αυτό!
Εγώ ερευνώ την αλήθεια κι αυτήν ακολουθώ άσχετα ποιός τη διακηρύσσει!!
Ο φασισμός είναι μια συγκεκριμένη, ιστορικά προσδιορισμένη ιδεολογία και αναφέρεται στη δεξιά και μόνο. Σήμερα φοράει ένα προσωπείο δανειζόμενος από παντού -και από αριστερά- για να αρέσει και να προσελκύσει αφελείς και κυρίως ανιστόρητους. Αν θελήσουμε να μιλήσουμε για κάτι ανάλογο από αριστερά, θα μιλήσουμε για σταλινισμό, επίσης μια συγκεκριμένη και ιστορικά προσδιορισμένη ιδεολογία -με άλλες αναφορές όμως. Να ξεχωρίζουμε τα πράγματα και να μην τα συγχέουμε. Λυδία λίθος είναι η ιστορία και σ' αυτή αναφέρεται η συγκεκριμένη ανάρτηση με διεισδυτική ματιά και οξυδέρκεια.
@ Στοππάκιος ένα τέλειος άκαιρο και άκυρο άρθρο με αοριστολογίες που δεν περίμενα από ένα συντάκτη μας
βέβαια δημοκρατικά βάζεις προσωπική σου άποψή,
όσοι υποστηρίζουν την παλαιστινη, όλοι όσοι ακούνε θεοδωρακη και είναι κατά των αμερικανων είναι νεοφασιστες??
πως αποδεικνύεται αυτό?? έτσι ας πούμε στοχοποιεις και εμένα γιατί κάνω και τα τρία
ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το πνεύμα σου??
Λυδία λίθος είναι η εμπειρία της ζωής!
Και φασισμός δεν είναι για μένα αυτός που καταγράφηκε ως τέτοιος στην ιστορία! Φασισμός για μένα είναι τρόπος σκέψης και ζωής και συναντάται με διάφορα χρώματα!
Μα κι ο σταλινισμός φασισμός δεν είναι??
Τα ίδια λέμε με άλλα λόγια νομίζω.
Ένα άρθρο με πολύ σωστή ανάλυση!
Δεν πρέπει να τα παίρνουμε προσωπικά...
Η ζωή του καθενός μας, ο τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς μας και πράξεις μας μας κατατάσσουν ή όχι στον νεοφασισμό.
Μαριάννα, Άνεμε,
νομίζω ότι δεν έχετε καταλάβει το άρθρο. Μιλάει για το προσωπείο του φασισμού. Αυτό που υποκρίνεται χωρίς να είναι. Προσωπείο για παράδειγμα είναι η υποστήριξη στον Παλαιστινιακό λαό. Δεν τη πιστεύει, γιατί αυτόν τον Παλαιστίνιο που τάχα μου υποστηρίζει, αν τον δει μπροστά του ευχαρίστως θα τον εξόντωνε επειδή είναι λίγο μαυριδερός, επειδή είναι μουσουλμάνος, επειδή δεν είναι Έλληνας. Εκεί που διαφωνώ με το άρθρο είναι ότι ο φασισμός φοράει σήμερα προσωπείο. Η αλήθεια είναι ακόμη και όταν πρωτοεμφανίστηκε παρουσιάστηκε με προσωπείο. Πάντοτε είχε λαϊκά ερείσματα και ήταν λαοπρόβλητος. Και πάντοτε υποτίθεται ότι έδινε λύσεις στα κοινωνικά προβλήματα. Όπως και το ξαδερφάκι του ο ναζισμός ή εθνικοσοσιαλισμός, που προσπάθησε να συγκεράσει τις δυο κυρίαρχες πολιτικές τάσεις της εποχής, προκειμένου βέβαια να δώσει απάντηση στα κοινωνικά προβλήματα. Η μέθοδός του ήταν να αναγάγει τις κοινωνικές ταξικές συγκρούσεις στην αταξική έννοια του έθνους διακηρύσσοντας μια πλαστή, ψευδεπίγραφη ενότητα που δυστυχώς παραπλάνησε το γερμανικό λαό και οδήγησε εκεί που όλοι ξέρουμε, στο αιματικύλισμα της Ευρώπης. Πρέπει να έχουμε υπόψη μας την ιστορία για να μπορούμε να διακρίνουμε τις σημερινές καταστάσεις που εσκεμμένα παρουσιάζονται θολές. Ο φασισμός και ο ναζισμός δεν είναι γενικές και αφηρημένες έννοιες. Είναι πολύ συγκεκριμένες και ιστορικά στιγματισμένες. Ας τις αποσαφηνίσουμε. Αυτό κάνει εν μέρει το άρθρο.
marianaonice
Από την πλευρά μου θα έλεγα ότι ο φασισμός που καπηλεύεται αριστερές θέσεις και τσιτάτα για να επιβάλλει την κυριαρχία του στον κόσμο, δεν είναι αυτός που εξακολουθεί να φορά την ταμπέλα του και να ακολουθεί ακροδεξιά κόμματα, αλλά αυτός που κρύφτηκε πίσω, από αριστερές αντιναζιστικές δήθεν πρωτοβουλίες και κόμματα της αριστεράς του καναπέ και των βορείων προαστίων, καλά λέει κι ο Πάγκαλος!
ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΚΟ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
ΓΡΑΨΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ
ΝΕΟΦΑΣΙΣΜΟΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΕΊΝΑΙ
ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΥΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΠΟΥ "ΞΕΧΑΣΑΝ" ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ (ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΔΕΣ ΑΥΤΟ)
ΕΛΑ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΙΕΣ Ή ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΕΥΓΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΤΙΣ ΚΑΚΟΤΟΠΙΕΣ
ΦΟΒΕΡΟ ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΥΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ
Και κάτι ακόμα: έχουμε κάνει ψωμοτύρι την έννοια φασισμός. Την αποδίδουμε πολύ εύκολα σε οποιονδήποτε, απερίσκεπτα και ελαφρά τη καρδία. Όπως ένα δεκαπεντάχρονο που αποκαλεί τον πατέρα του φασίστα επειδή δεν το αφήνει να βγει έξω το βράδυ. Και γι αυτό δυσκολευόμαστε να διακρίνουμε το πραγματικό νόημά τους. Σ' αυτή τη περίπτωση άρθρα όπως αυτό βοηθούν στην αποσαφήνιση της έννοιας. Αν δε θέλουμε να τα παρακολουθήσουμε για τον α ή β λόγο, ας κοιτάξουμε κάπου αλλού, στο Παπυράκι π.χ., πρόχειρα, για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα στο μυαλό μας.
Μια και είμαι ο συγγραφέας αυτού του άρθρου και για γνωστούς λόγους είχα επιλέξει να μην το δημοσιεύσω εδώ με την ιδιότητα μου σαν ένας από τους συντάκτες του blogg , νιώθω άσχημα τελικά που έδωσα στον Στοππάκιο την άδεια να το αναδημοσιεύσει από το δικό μου ιστολόγιο - αν και το θεωρώ τιμή μου που μου το ζήτησε - μόνο και μόνο γιατί γνώριζα εκ των προτέρων τις αντιδράσεις....
Το να θεωρείται το άρθρο τελείως άκαιρο και άκυρο από κάποιους , είναι το λιγότερο που μπορεί να ενδιαφέρει κι εν πάσι περιπτώσει όποιος έχει την "μύγα" , μπορεί κι έτσι να το εκλάβει...
Είναι ωστόσο αστείο να παραποιείται το νόημα του πόστ κι αναρωτιέμαι για ποιον λόγο μπορεί κάποιος να παρανοήσει μια αρκετά σαφή προσέγγιση σ' ένα θέμα που αναλύει ένα κοινωνικό φαινόμενο και φυσικά δεν στοχοποιεί κανέναν - αν ο ίδιος ο αναγνώστης βέβαια δεν θεωρεί τον εαυτό του πως αποκαλύπτεται μέσα από μια τέτοια ανάλυση...
Είναι δυνατόν το άρθρο να βγάζει το νόημα πως όσοι ακούν Θεοδωράκη ή φορούν την παλαιστινιακή μαντήλα είναι φασίστες ? Αυτό το νόημα βγαίνει ?
Ακόμη κι ένα μικρό παιδί μπορεί να καταλάβει πως μια τέτοια συμπεριφορά πολιτικής παρενδυσίας αν μου επιτρέπεται ο όρος, είναι συμπεριφορά προκάλυψης για να μπορεί ο φασίστας να γίνει αποδεκτός ιδεολογικά από τον κόσμο και να μπορέσει να διεισδύσει σε κοινωνικά στρώματα που παραδοσιακά πρόσκεινται στην αριστερά...
Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι ενοχλήθηκαν από αυτό το άρθρο, η τακτική του νεοφασισμού να ενδύεται αριστερές συνθηματολογίες και πρακτικές για να μπορέσει να έχει την αποδοχή του κόσμου , μια και η ιδεολογία του είναι στιγματισμένη , είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που πρέπει να προβληματίζει κι όχι να διχάζει...
Αν μη τι άλλο, οι όποιες αντιδράσεις, επιβεβαιώνουν την επιλογή μου να μην δημοσιεύω πλέον άρθρα μου σ' αυτό το μπλογκ, εκτός κι αν θέλω ν' αναλύσω το "περνά περνά η μέλισσα" ή το βαθυστόχαστο "τρία πουλάκια κάθονταν κι έπλεκαν πουλόβερ...."
Μια άποψη πρέπει να δημοσιοποιείται ακόμη κι αν προκαλέσει αντιδράσεις. Σ' αυτό το πλαίσιο βρίσκομαι πολύ χρήσιμη τη φιλοξενία του άρθρου σου εδώ. Μας κάνει να σκεφτούμε...
Καμία αντίρρηση Στοππάκιε, πως πράγματι έτσι θα έπρεπε να είναι, οι απόψεις θα έπρεπε να δημοσιοποιούνται ακόμη κι αν προκαλούν αντιδράσεις..
Επίτρεψε μου ωστόσο να αμφιβάλω για την φιλοξενία αν εννοείται το ίδιο από όλους σας, μια και δεν θα μπορούσα να φανταστώ ποτέ μου πως θα μπορούσε μια ανάλυση ενός πολιτικοκοινωνικού φαινομένου να λοιδωρείται και να απαξιώνεται σαν αοριστολογία ή άκυρο και άκαιρο, εκτός κι αν αυτός που το κρίνει έτσι,έχει λόγους να το κάνει...
Έχεις δει αλήθεια άλλο πόστ εδώ μέσα - ακόμη κι εκείνα που εξόφθαλμα υποστηρίζουν ακροδεξιές , γενικά ακραίες ή διχαστικές θέσεις - να χαρακτηρίζονται από τους οικοδεσπότες στο στιλ με λίγα λόγια, "τι ζητάει αυτή η μπούρδα εδώ ?"
Γιατί για μένα αυτό το νόημα έχουν οι λέξεις "άκυρο, άκαιρο, αόριστο, γενικόλογο"....
Μια τέτοια "φιλοξενία" λοιπόν πιστεύεις πως είναι αντάξια του όποιου επιπέδου έχω δείξει εδώ μέσα όταν δεν έχω προσβάλει ποτέ κανέναν ?
Πέρα απ' όλα αυτά ωστόσο, σ' ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου έκανες να αναδημοσιεύσεις το άρθρο μου και να υπερασπιστείς το περιεχόμενο του...
Την άποψη μου για το άρθρο την ανέφερα κατ ιδίαν σε άλλο σχόλιο. Απο εκέι και μετά ενα άρθρο προφανώς και μπορεί να σχολιαστεί και να χαρακτηριστείως ακαιρο ή άκυρο αρκεί να υπάρξει επιχειρηματολογία γύρω απο αυτό στο πού και στο γιατί. Το να χαρακτηρίζεις κάτι όμως χωρίς επιχειρήματα βάζοντας ταμπέλα διακιώνει ακριβώς την άποψη του sabb.Οσον αφορά το θέμα της παλαιστίνης ή το Μίκη, αποτελούν δύο εξαιρετικά εύστοχα παραδείγματα πάνω στην οπτική του άρθρου και ειλικρινά πασχίζω να καταλάβω από που προκύπτει το συμπέρασμα οτι σήμερα όποιός ακούει Μίκη ή υποστηρίζει τους Παλαιστίνιους είναι φασίστας.. Ειδικά στο θέμα της Παλαιστίνης που η αριστερά εγκλωβίστηκε για πάρα πολλά χρόνια στην προσπάθεια να ισσοροπήσει ανάμεσα στην υποστίριξη στους παλαιστίνιους και την καυτηρίαση του αντισημιτισμού με αποτέλεσμα τη μή καταδίκη του Ισραηλινού κράτους, ο νεο-φασισμός χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί όλα τα επιχειρήματα της αριστεράς που σε συνδιασμό με την εξορισμού αντισημιτική στάση του άρα κα ιτην άμεση καταδίκη του ισραήλ επιχειρεί να κάνει το ζήτημα "προνομιακό" για την προπαγάνδα του. Ειλικρινά δεν θα μπορούσα να βρώ καλύτερο παράδειγμα απο του άρθρου.
@Sabb
Δεν λέω ότι η ανάλυσή σου είναι λάθος, δεν αρνούμαι ότι πράγματι σήμερα οι φασίστες καπηλεύονται αριστερά συνθήματα για να αποκτήσουν λαϊκό έρεισμα και να ψαρέψουν ίσως σε θολά νερά τους δυσαρεστημένους του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος.
Όμως αυτή είναι η μία πλευρά του φεγγαριού, και δεν φαίνεται όλη η αλήθεια! Και κυρίως το ότι και η αριστερά ξέχασε τον αληθινό της ρόλο, γι' άλλη μια φορά και το ότι και στους κόλπους της σήμερα κρύφτηκαν εξίσου επικίνδυνοι φασίστες! Για να μη πω πιο επικίνδυνοι γιατί κρύβονται πίσω από το αριστερό προσωπείο, ενώ οι άλλοι εξακολουθούν να φορούν την ταμπέλλα τους και επαφίενται στην κρίση του καθενός μας.
@Μαριάνα,
Μπορείς επομένως να κάνεις μια ανάλυση για τους φασίστες που υποθάλπονται στους κόλπους της Αριστεράς και να είσαι σίγουρη πως θα σε διαβάσω με προσοχή...
Εσύ ωστόσο ξεσπάθωσες εναντίον του άρθρου σαν να επρόκειτο για ένα κείμενο που υποκρύπτει την αλήθεια ή τουλάχιστον δεν την λέει ολόκληρη...Στο προηγούμενο σου σχόλιο, λες πως διαφωνείς κάθετα με το πόστ, και τώρα λες πως δεν διαφωνείς μεν με την ανάλυση μου, αλλά παρόλα αυτά προσπαθείς να βάλεις στο ίδιο τσουβάλι την ευρύτερη αριστερά με τον νεοφασισμό...
Αποφάσισε τι τελικά αποκομίζεις από το πόστ...Ψέμα και υποκρισία ή μια αυτονόητη αλήθεια ?
Παρ' ότι προσωπικά διαφωνώ με κάποια ιδεολογικά αναχρονιστικά στερεότυπα της αριστεράς , δεν θα έκανα σύγκριση της δημοκρατικής αριστεράς και των αγώνων της για την αλληλεγγύη των λαών και την ισονομία, με τον νεοφασισμό που αποτελεί συνέχεια μιας ιδεολογίας που αιματοκύλισε τον πλανήτη....
Υ.Γ. Μην κάνεις το λάθος να εξομοιώσεις την δημοκρατική αριστερά με τις πρακτικές του σταλινισμού, που αποτελεί μία επίσης μορφή ολοκληρωτισμού, αν θελήσεις να αντεπιχειρηματολογήσεις....
Επειδή οποιαδήποτε στιγμή γίνεται καποια κουβέντα για την ακρα δεξια, για το νεοφασισμό, και γενικως για οτιδήποτε δεν συναδει με την καρατζαφερική "πατρίδα". Επειδή μετα το δικό μου ΄αρθρο, την αναδημοσίευση του sαbb, και τις απόψεις τοου στοπακιου γιατον εμφύλιο, παντα τέθηκε ζήτημα ενότητας.... Επειδή στη δική μου κοσμοθεωρία δεν τσουβαλιαζονται τα παντα στο όνομα της οποιασδήποτε ενότητας. Επειδή οι αρχές μου τελικα μετα απο πολυ παρατήρηση και υπομονή δεν συναδουν με την αποψη ελευθερίας του blog, θα ήθελα να διαγραφεί το όνομα μου απο τους συντακτες.Η παρουσία μου σε ενα blog που πρεπει όλοι να συμφωνούν λεγόντας μεταξυ τους τι ενωμενοι που είμαστε και μας πολεμουν, και οποιαδήποτε αποψη που δεν συμφωνεί διαταρασει την ενότητα δεν ειναι αναγκαια. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία ως συντακτη.Ισως η έλειψη δημοσιευματων απο εμενα το sαbb η το στοπακιο να φέρει επιτελους την ενότητα και να μην ταραζει τα ήσυχα νερα της συνφωνιας απόψεων,,,
@Αντίλογε
Εμείς δεν κρατάμε κανένα με το ζόρι ούτε και διαγράφουμε. Αν το επιθυμείς και διαφωνείς, με την πάλη για την ενότητα, τότε σαφώς και δεν σε εκφράζει το ιστολόγιό μας αυτό και μπορείς να αποχωρήσεις μόνος σου.
Δεν σου κρύβω ότι αυτό προσωπικά εμένα θα με στενοχωρέσει... αλλά, δεν μπορώ να επιμείνω σε κάτι που εσύ δεν θέλεις.
@Sabb
Ίσως έχεις δίκιο. Ο τρόπος που εκφράστηκα να δημιούργησε παρανόηση.
Σε κάθε περίπτωση με το σχόλιό σου αυτό δεν διαφωνώ, αντίθετα νομίζω ότι λέμε τα ίδια πράγματα.
Μπορεί να έχεις δίκιο ότι κάποιες στιγμές φαίνομαι να εξισώνω τους κρυπτόμενους φασίστες στους κόλπους της νεοαριστεράς με τους καρατζαφερικούς κι αυτό δεν είναι δίκαιο. Όμως αυτό γίνεται γιατί μέσα μου υπάρχει μία πίκρα και απογοήτευση, αφού με βάση όσα πίστευα και πιστεύω οι αριστεροί δεν δικαιούνται να εκδηλώνουν φασιστικές συμπεριφορές και πρέπει να αποβάλλουν από τους κόλπους τους αυτούς που τις εκδηλώνουν!
Όπως αυτοί οι δήθεν αριστεροί που απρόσκλητοι ήρθαν για να μας χλευάσουν και να μας πουν αμόρφωτους και αγράμματους, ανορθόγραφους δημοσιογραφίσκους (για το Φάντασμα) που δεν κατάφεραν να περάσουν σε ελληνικό πανεπιστήμιο!
Αν αυτό δεν είναι άκρατος ρατσισμός από αυτούς που υποκριτικά κόπτονται για την ισότητα και ισονομία αλλοδαπών και ημεδαπών αυτής της χώρας τότε τι είναι??
Να λοιπόν που οι φασίστες μπορεί να βρίσκονται και στο "δημοκρατικό" στρατόπεδο και όχι μόνον εκεί που τους εντοπίζει η ανάρτησή σου.
Σκέψεις για προβληματισμό βάζω, δεν κάνω την έξυπνη ούτε διεκδικώ το αλάθητο του ...πάπα!
Τέλος όσον αφορά το ΣΤοππάκιο, το όλο πρόβλημα δημιουργήθηκε μόνο γιατί ήταν εκτός, από συντάκτης μας και συνδιαχειριστής μας και νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι οι συνδιαχειριστές ενός ιστολογίου θα πρέπει τουλάχιστον να ταυτίζονται στους στόχους του και στις επιδιώξεις του, που είναι η ενότητα και η ελευθερία της έκφρασης του λόγου. Αν δεν ταυτίζονται σ' αυτά, μπορούν να μείνουν συντάκτες και να συζητούν την αντίθετη άποψή τους, όχι όμως συνδιαχειριστές μας.
Και ο Στοππάκιος ως προς το θέμα της ενότητας διαφοροποιήθηκε εμφανώς και απορώ ακόμη γιατί.
Δημοσίευση σχολίου